טעויות נפוצות בדיני עבודה

הגשת תביעות חסרות סיכוי

טעויות נפוצות בדיני עבודה של עורכי-דין: במקרים רבים אנו נתקלים בתביעות כספיות שמוגשות עבור עובדים, שהן תביעות חסרות סיכוי. הבחינה המשפטית שנעשית לא מקצועית, נסמכת על תמנה לא שלמה שהלקוח מוסר לעורך-הדין ולבסוף התביעה נדחית וגורמת לתובע לבזבוז זמן וכסף ועגמת נפש.

נושא זה נפוץ בעיקר בתביעות בנושאים של פיטורים שלא כדין, התעמרות בעבודה ועגמת נפש. אלו הם רכיבי תביעה שלעתים רבות מאוד קשים להוכחה, ואין זה פשוט לקבל פיצוי ובוודאי פיצוי משמעותי במסגרת של תביעה.

קראו עוד בנושא:

שכר טרחה של עורך דין לענייני עבודה

עורך דין דיני עבודה הכי טוב

שוכחים להוסיף הפרשי ריבית והצמדה

בתביעות שמוגשות בגין הפרשי שכר וזכויות בגין שנים ארוכות לאחור, יש צורך לחשב הפרשי ריבית והצמדה. אם לא עושי זאת מפסידים חלק משמעותי מהתביעה. לעתים ההפרשים יכולים להוסיף 10-20% לסכום התביעה.

לא אוספים ראיות לפני הגשת התביעה

בבית-משפט לא די בכך שמספרים סיפור אמיתי. יש צורך להוכיח אותו. 

אם עובד טוען שהוא פוטר – ואין בידיו מכתב פיטורים – עליו להוכיח זאת, שכן המעסיק עלול לטעון שהוא זה שהתפטר על דעת עצמו. 

אם עובדת טוענת שהיא פוטרה עקב הריון (עם ותק של פחות מ-6 חודשים בעבודה) – עליה להוכיח זאת. לא די בכך שתספר שהמעסיק אמר לה זאת בעל-פה.

לכן, ישנה חשיבות גדולה לאסוף ראיות, הקלטות ועדויות – לפני שהתביעה מוגשת. אם לא עושים זאת פוגעים בסיכויי התביעה באופן משמעותי.

לא בודקים את מלוא הזכויות של העובד

במקרים רבים אנו מייצגים מעסיקים בתביעות, ומגלים שהעובד ועורך-הדין שלו "שכחו" לתבוע זכות מסויימת שהמעסיק לא שילם כראוי. למשל שעות נוספות, או דמי חג. במקרה כזה אנו מבהירים ללקוח שהדבר עלול להתגלות תוך כדי ההליך והתובע יבקש לתקן את התביעה. אך מטבע הדברים במרבית המקרים זה לא קורה והמעסיק "ניצל" מתביעה נוספת.

לא מציגים ללקוח את הסיכון הנכון

ברוב מוחלט של התביעות שאנו מגישים אנו זוכים בתביעות. במקרים רבים, המעסיק שנתבע לא מבין נכון את הסיכון הממשי שמוטל עליו במסגרת התביעה. לעתים כי הדבר לא משוקף לו נכון על-ידי עורך-הדין ולעתים כי הוא לא מעוניין לדעת או לשמוע זאת. יחד עם זאת, מחובתו המקצועית של עורך-דין להעביר באופן נכון ואסרטיבי את הסיכון ללקוח, על-מנת שאם ניתן יהיה לסיים את ההליך בפשרה קלה יותר – הדבר ייעשה. כך אנו עושים כשאנו מייצגים מעסיקים.

לשיחת ייעוץ ללא התחייבות

אנא מלאו את הפרטים, ועו"ד יחזור אליכם בהקדם האפשרי

דילוג לתוכן