עו"ד דיני עבודה הכי טובים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print

איך מאתרים את עורך הדין הכי טוב לדיני עבודה

כל אדם או חברה שנקלעים לסכסוך משפטי או נדרשים לקבל ייעוץ בדיני עבודה היו רוצים לשכור את עורך-הדין הכי טוב לדיני עבודה. אף אם היתה דרך פשוטה לברר – מיהו אותו עו"ד הכי טוב – מטבע הדברים הדבר היה כרוך בהוצאה כספית גדולה מאוד, שבמרבית המקרים לא תצדיק פניה לאותו עורך-דין.

מנגד,  כפי הנראה זה לא יהיה חכם לבחור את עורך-הדין הזול ביותר.

* קראו עוד בנושא שכר טרחת של עורך דין לדיני עבודה >

לכן, כאשר מחפשים את עורך-הדין הכי טוב בתחום מסויים – ובפרט בתחום התמחות ספציפי כמו דיני עבודה – צריך לאתר עורך דין שמתאים לצרכים של הלקוח, כמעסיק או כעובד, בהתחשב באופי השירות הנדרש או גודל התביעה והסכסוך הכספי.

מה הופך עו"ד דיני עבודה לעורך-דין טוב?

נשאלת השאלה איך קובעים מיהו עורך-דין טוב. בתחום מורכב ועם הרבה תשובות אפורות התשובה מורכבת, אבל אנסה לענות עליה.

נתחיל בעניינים המובנים מאליהם: עורך-דין טוב צריך לתת ללקוח שירות טוב, נגיש, זמין וענייני, להשיב לו באופן ענייני ומהיר על שאלות, לבצע את העבודה לשמה נשכר, ולגבות שכר טרחה הוגן ולא מוגזם.

אך בסופו של דבר עורך-דין שעוסק בתחום שהוא ניהול סכסוכים משפטיים בין עובד למעסיק נמדד על סמך התוצאות, שבאות לידי ביטוי במספרים וכסף. בעניין זה, לפני שנכנסים להליך, עורך-דין טוב ידע לשקף ללקוח מה התוצאה המשפטית הסבירה והצפויה בהליך המשפטי. ככל שעורך-הדין יודע לזהות מראש את התוצאה המיטבית שניתן להגיע אליה, ואף יודע להגיע אליה – הרי שהוא עורך דין טוב וראוי. עורך-דין שמבטיח הבטחות-שווא והר של הצלחה שלא ניתן להגיע אליו, או שהסיכוי להגיע אליו נמוך מאוד – חוטא למטרה ולמעשה מטעה את הלקוח. 

בתחום דיני העבודה במקרים רבים מאוד ניתן להעריך בהסתברות יחסית טובה את התוצאה המשפטית הסופית, באופן די מדוייק. מצופה מעורך-דין שידע לעשות זאת. כמובן שלא ניתן לדייק, כי ההליך המשפטי כרוך מהרבה מאוד משתנים שקשה לצפות, אך גם את טווח הטעות וההסתברויות על עורך-הדין לשקף מראש באופן מלא ללקוח.

כאשר מדובר בתביעה קשה מאוד וחסרת סיכוי כמעט – חשוב שעורך-הדין ידע זאת וידע לומר זאת ללקוח מראש, על מנת שישקול האם כדאי לו להכנס להוצאות משפטיות,בזבוז זמן וסיכונים שכרוכים בהליך.

עורך-דין – בכל תחום – ובמיוחד בתחום דיני העבודה – שלא יודע לשקף ללקוח את האפשרויות וההסתברויות לזכיה או הפסד חלקי או מלא בהליך – אינו עורך דין טוב! 

צפו בעורך-דין אורי שאבי מסביר אודות ניהול הליך משפטי וכן דגשים לבחירת עורך-דין לדיני עבודה: 

משרדי עורכי-דין גדולים וקטנים

לרוב, משרדי עורכי-הדין הגדולים, שבהם כמה עשרות (או כמה מאות) עורכי-דין, הינם משרדים שמחזיקים מחלקות בתחומי התמחות שונים, וביניהן גם מחלקת דיני עבודה. אותם משרדים יהיו בדרך-כלל יקרים מאוד, ויגבו שכר טרחה לפי שעות עבודה, שיכול להגיע ל-1,000 ש"ח לשעת עבודה ואף יותר.

מנגד, ישנם משרדים קטנים יותר, בהם עורך-דין אחד ועד מספר עורכי-דין, וחלק גדול מהם הינם משרדים שיגבו שכר-טרחה שיכול להתאים לקהל לקוחות רחב יותר.

משרדים שמתמחים בדיני עבודה בלבד

ישנם עורכי-דין לא מעטים שעוסקים בדיני עבודה כאחת מכמה התמחויות. יש לציין בעניין זה, שכאשר עורך-דין מקבל רישיון לעריכת-דין, הוא רשאי לעסוק בכל תחום, ללא מגבלה. ללקוח לא תמיד יש מושג מה הנסיון והידע של עורך-הדין בתחום הספציפי בעניינו פנה לאותו עורך-דין. יתכן שעורך-הדין מנוסה מאוד בתביעות ביטוח לאומי אבל בעל ניסיון דל מאוד בדיני עבודה.

לכן, כאשר מאתרים עורך-דין – בכל תחום – כדאי לוודא שמדובר בעורך-דין שעוסק אך ורק בתחום התמחות אחד. כך ניתן להניח שאותו עורך-דין מנוסה ומעודכן באותו תחום התמחות.

במשרדי עורכי-דין גדולים מקובל שיש מחלקות בתחומים שונים. באופן זה, עורכי-דין שונים מתמחים באותם משרדים בתחום ספציפי ועוסקים אך ורק באותו תחום. כך נשמרת המקצועיות של כל מחלקה ושל כל עורך-דין במשרד. באופן דומה, ישנם משרדים קטנים של עורך-דין אחד או כמה עורכי-דין שעוסקים אך ורק בתחום אחד, ויכולים להציג מקצועיות ונסיון באותו תחום, שלא נופלים מהאיכות שקיימת במשרדים הגדולים והיקרים.

עורכי-דין שמייצגים עובדים או מעסיקים

בתחום דיני העבודה ישנה חלוקה מבנית של הצד אותו מייצג עורך-הדין – את העובד או את המעסיק. מדובר בצדדים שאינם שווים בכוחם. בדרך-כלל, היכולות הכלכליות של המעסיק יהיו גדולות יותר מזה של העובד. בנוסף, מקובל ששכר הטרחה שישלם עובד עבור תביעה יהיה ברובו על-פי תוצאת ההליך ואילו שכר הטרחה שישלם המעסיק ישולם במהלך ההליך המשפטי ללא קשר לתוצאתו. 

ישנם משרדי עורכי-דין שמייצגים אך ורק מעסיקים, או אך ורק עובדים, וישנם משרדים שמייצגים גם עובדים וגם מעסיקים. לכן, אם אתה עובד, כדאי לוודא כי משרד עורכי-דין עוסק בעיקר בייצוג של עובדים; וכך להפך, אם אתה מעסיק.  

עו"ד דיני עבודה מומלץ

כאשר מחפשים עורך-דין כדאי תמיד לפנות לעורך-דין שהוא בעל נסיון בתחום. אם מדובר בעורך-דין שעוסק בתחום ספציפי למעלה מ-10 שנים, במרבית המקרים הוא יהיה די מנוסה.

בנוסף, בשלב ההכרות עם עורך-הדין, כדאי לברר האם עורך-הדין בעל נסיון בנושא הספציפי בעניינו פנה אליו הלקוח – כמו למשל ייצוג של פרילנסר, או פיטורים שלא כדין. תחום דיני העבודה הינו תחום רחב ועל-כן גם עורך דין מנוסה לא תמיד יהיה מנוסה דיו בנושא מסויים בתוך אותו תחום. 

כך, למשל, ישנם מספר משרדי עורכי-דין שעוסקים בעיקר בייצוג עובדים זרים. אותם משרדים יכולים להיות מנוסים מאוד בדיני עבודה ובייצוג של מאות רבות של עובדים זרים, אך יש חשש לא יהיו מנוסים מספיק בהליכים משפטיים שקשורים לפרילנסרים.

* לחצו כאן לצפיה בהצלחות המשרד לאיתור מקרה דומה לשלכם 

דירוג עורכי דין דיני עבודה

אתרים שונים מציעים דירוגים של משרדי עורכי-הדין המובילים בתחומים שונים. כך למשל באתרים dun's100  או BDi. הדירוגים באתרים אלה, על-פי-רוב, אינם מתבססים על איכות, אלא על מספר עורכי-הדין והעובדים במשרד, וגם על אותם משרדי עורכי-דין שמוכנים לשלם על פרסום בחלק מאותם אתרים מדרגים. 

יחד-עם-זאת, חלק גדול מהמשרדים המובילים באותם דירוגים הם אכן משרדים מקצועיים, אך גם יקרים מאוד. בדרך-כלל, משרדי עורכי-דין אלה עוסקים בעיקר בצד של ייצוג מעסיקים ומייצגים בעיקר חברות גדולות מאוד, ששוכרות שירותים משפטיים נוספים שונים מאותם משרדים.

מומחה לדיני עבודה

חשוב לדעת, שהביטוח "מומחה" לצד המקצוע של עו"ד, אינו נסמך על השכלה או תעודה כלשהי. בניגוד לרפואה, שם קיימת השכלה ספציפית המקנה מומחית בתת-נושא כלשהו, אין כך הדבר בתחום עריכת הדין. לכן, כאשר עורך דין מציג עצמו בתור עורך דין מומחה בדיני עבודה, או בכל תחום אחר, הוא עושה זאת על דעת עצמו, ולמעשה מביע בכך את העובדה שהוא מנוסה בתחום.

את הבדיקה האם עורך דין הוא אכן מומחה לדיני עבודה יש לעשות באופן ספציפי כדי לברר את ניסיונו האמיתי של עורך-הדין שאליו פונים.

עו"ד דיני עבודה מפורסם

האם כדאי לפנות לעורך-דין מפורסם? מידת הפרסום של עורך-דין לא מלמדת דבר וחצי-דבר אודות מקצועיותו ויושרתו. עורכי-דין, ככל בעל מקצוע אחר, יודעים לפרסם את עצמם ולשווק את עצמם יותר טוב או פחות טוב, אבל עניין זה אינו בקשר ישיר עם מקצועיותם. 

יתר על כן, לעתים עורכי-הדין המפורסמים יהיו יקרים הרבה יותר מעורכי-דין אחרים שאינם מפורסמים, ללא הצדקה, ובעלי יכולות מקצועיות זהות או אף פחותות.

כמובן, שאין מניעה שיימצא עורך-דין הן מפורסם והן מקצועי, אך זאת יש לבדוק זאת בכל מקרה לגופו.

שירות אישי

כאשר פונים למשרד עו"ד דיני עבודה שבו יותר מעורך-דין אחד, חשוב לברר ולוודא מיהו אותו עורך-דין במשרד שייצג אותי כלקוח. לעתים רבות הפגישה הראשונה נעשית עם ראש המשרד, שעושה רושם כעורך-דין טוב ומנוסה, ולאחר מכן מתברר שהתיק מנוהל על-ידי עורך-דין אחר, מנוסה ומקצועי פחות. חשוב להפגש עם אותו עורך-דין ולוודא שניתן למצוא איתו מכנה משותף ותקשורת טובה ולוודא שהוא מנוסה ומקצועי.

לסיכום – הכללים לאיתור עו"ד דיני עבודה הכי טוב !

1. לוודא שהמשרד בעל נסיון של 10 שנים בתחום דיני העבודה (ועדיף אף יותר);

2. לוודא שעורך-הדין עוסק אך ורק בדיני עבודה – כתחום התמחות יחיד במשרד או במסגרת מחלקה במשרד;

3. לוודא האם המשרד עוסק על-פי רוב בייצוג עובדים או מעסיקים לפי העניין;

4. לוודא שהתיק מנוהל על-ידי עורך-דין מנוסה במשרד ולא עורך-דין זוטר. 

 

משרד עו"ד אורי שאבי, עו"ד דיני עבודה – פנו אלינו:

מרכז עזריאלי, מגדל משולש, קומה 28, תל-אביב

בטלפון – 03-6091103

עורך דין דיני עבודה הכי טוב

לשיחת ייעוץ ללא התחייבות

אנא מלאו את הפרטים, ועו"ד יחזור אליכם בהקדם האפשרי

דילוג לתוכן