הסכם עבודה עם חשבונית

הסכם עבודה

הסכם עבודה יכול להחתם בין עובד למעסיק או בין ספק ללקוח. לכן, המושג "הסכם עבודה עם חשבונית", כולל ערבוב של שתי האפשרויות.

כאשר מדובר בהסכם עבודה רגיל, בין עובד למעסיק, נקבעים בו בדרך-כלל יחסי העבודה, תפקיד העובד והשכר שלו, ולצד זאת העובד יקבל תלוש שכר.

כאשר ההסכם קובע שהעובד או ספק השירות ימסור חשבונית – מדובר למעשה בהסכם למתן שירות על-ידי קבלן עצמאי, או פרילנסר. במקרה כזה, לכאורה, אין בין הצדדים יחסי עובד מעביד.

הסכם עבודה עם חשבונית עבור שירות של ספק או קבלן עצמאי

כאשר כוונת הצדדים היא שספק שירות מסויים יספק שירות כעצמאי – למשל, חברה שתתקין מעלית בבניין, או חברה שתספק ציוד לאירוע, או רואה-חשבון שיתן שירות הנהלת חשבונות ודוחות שנתיים לעסק – בכל המקרים הללו מדובר בהסכם לביצוע עבודה כלשהי, והתשלום מבוצע כנגד חשבונית-מס.

ישנם מקרים, שעל-אף העובדה שספק השירות מוסר חשבונית-מס, ועל-אף העובדה שסוכם מראש בין הצדדים שאין ביחסים ביניהם יחסי עובד ומעביד – יכול ספק השירות, בדיעבד, לטעון לכך שבין הצדדים כן התקיימו יחסי עובד מעביד. במצב כזה, בשלב כלשהו – בדרך כלל לאחר סיום העבודה, ובמיוחד במקרה של פיטורים – יבוא ספק השירות בדרישה או תביעה נגד מזמין השירות ויטען כי לנוכח העובדה שהתקיימו יחסי עובד ומעביד הוא זכאי לזכויות עבודה, כגון פיצויי פיטורים ופנסיה.

לכן, חשוב מאוד, לפני שעורכים הסכם עבודה עם חשבונית, עם ספק שירות שיש חשש שהוא יכול להיחשב בדיעבד לעובד – יש להתייעץ עם עורך-דין מומחה בדיני עבודה, על-מנת לבחון את מערכת היחסים ובמקרה הצורך לנסח הסכם מתאים שיגן עליך.

סוגים של הסכמי עבודה

הסכמי עבודה יכולים להיות מסוגים שונים:

– הסכם עבודה לשירות שוטף – למשל הסכם ריטיינר לייעוץ משפטי שוטף של עורך דין או הסכם עם רואה-חשבון לטיפול בהנהלת חשבונות ודוחות מס של חברה;

– הסכם עבודה עם עובד – מדובר בהסכם שקובע את יחסי העבודה בין הצדדים ואת התנאים של העובד;

-הסכם עבודה עם חשבונית – למשל הסכם עם פרילנסר לביצוע פרויקט מסויים כמו למשל הקמת אתר אינטרנט עבור עסק;

– הסכם עבודה ללא יחסי עובד מעביד – הסכם שמטרתו להגן על המעסיק במקרה שהקבלן נותן השירות יבקש לטעון בדיעבד ליחסי עבודה בין הצדדים ולזכאות לזכויות שונות

בכל שאלה נוספת בנושא אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר 

לשיחת ייעוץ ללא התחייבות

אנא מלאו את הפרטים, ועו"ד יחזור אליכם בהקדם האפשרי

דילוג לתוכן