עורך דין דיני עבודה פיטורים

עורך דין דיני עבודה – פיטורים מהעבודה

כאשר עובד עומד לפני הליך פיטורים, זוהי נקודת זמן לא פשוטה, בה העובד נקלע לתקופה של חוסר וודאות, צורך בחיפוש עבודה חדשה, ובמקביל אמור לקבל – ועל כן חשוב לבדוק – זכויות כספיות שונות. בין היתר: פיצויי פיטורים, הודעה מוקדמת, שחרור כספי פנסיה, גמר חשבון ועוד.

במאמר זה נסקור את עיקר הזכויות של עובד בשלב של פיטורים.

בכל מקרה של ספק או בעיה, כדאי להוועץ עם עורך דין דיני עבודה.

שימוע לפני פיטורים

עוד לפני שעובד מפוטר, על המעסיק קיימת חובה לזמנו להליך שימוע לפני פיטורים. פיטורים ללא שימוע אינם חוקיים ועשויים לאפשר לעובד להגיש תביעה כספית.

בנוסף, במקרים שונים שנערך שימוע אך הפיטורים נעשים בצורה לא תקינה או בנסיבות שאינן תקינות יש מקום לבדוק אם מדובר במקרה של פיטורים שלא כדין.

למשל, פיטורים בגיל מאוד מבוגר יכולים להיות מבוססים על אפלייה מחמת גיל. פיטורים בזמן הריון או בזמן מילואים נחשבים בדרך כלל ללא חוקיים ומאפשרים לעובד או עובדת לתבוע פיצויים כספיים משמעותיים. 

מכתב פיטורים

מעסיק שמפטר עובד חייב למסור לו על כך הודעה בכתב. יחד עם זאת, אם פוטרת ולא קיבלת הודעה בכתב, חשוב לפעול מייד ולא להמתין, כי אם תפעל או תגיש תביעה מאוחר מידי אתה עשוי להתקל בבעיה להוכיח שפוטרת. המעסיק עשוי לטעון שהוא כלל לא פיטר אותך. לכן, במקרה של פיטורים בעל פה – מייד לפנות לעורך-דין.

תשלום פיצויי פיטורים וגמר חשבון

לאחר הפיטורים, על המעסיק לשלם לעובד את השכר האחרון, גמר חשבון שכולל פדיון של ימי חופשה, השלמת דמי הבראה ופיצויי פיטורים. במקרה של מעסיק בעייתי שמשלם זכויות באופן לא תקין, יש מקום לבצע חישוב פיצויי פיטורים וגם בדיקת גמר חשבון עם עורך-דין. 

עורך דין דיני עבודה – פיטורים / הגשת תביעה לבית-הדין לעבודה

במקרה שעובד לא קיבל את מלוא זכויותיו, ומסתבר שהמעסיק אינו מעוניין לשלם את מה שצריך, או שהפיטורים נעשו באופן בלתי חוקי – יש מקום לבחון הגשת תביעה בבית הדין לעבודה. על-מנת לבחון סיכויים להגשת תביעה – אנא צרו קשר עם משרדנו, בטלפון, וואטסאפ או השארת הודעה ואנו נשוב אליכם בהקדם.

לשיחת ייעוץ ללא התחייבות

אנא מלאו את הפרטים, ועו"ד יחזור אליכם בהקדם האפשרי

דילוג לתוכן