חוזה עבודה גלובלי

חוזה עבודה גלובלי

כשמדברים על חוזה עבודה גלובלי, מדברים על חוזה עבודה שלפיו עובד מועסק בשכר חודשי קבוע, אשר כולל את כל רכיבי השכר, השעות הנוספות והזכויות. זהו חוזה שמאפשר למעסיק לדעת מה עלות השכר החודשי הקבועה של העובד, שלא אמורה להשתנות עקב כמות עבודה או שעות עבודה משתנות.

אבל, חוזה גורף שכזה אינו חוקי. אין אפשרות חוקית לקבוע עם עובד שכר חודשי קבוע גלובלי בלי להתחשב בזכויות שונות ומשתנות, כגון חופשה, מחלה וכדומה.

חוזה העסקה גלובלי שיקבע שהעובד לא זכאי, למשל, לתשלום עקב היעדרות בגלל מחלה או חופשה, או שלילת זכות לפיצוי פיטורים או פנסיה – לא יגן על המעסיק במקרה של תביעה של העובד בבית הדין לעבודה.

אילו זכויות ניתן לכלול בחוזה העסקה גלובלי

ישנן זכויות שניתן לכלול בחוזה העסקה גלובלי, אשר ניתן לשלם אותן במסגרת השכר החודשי של העובד.

א. נסיעות – כל עובד זכאי להחזר נסיעות לעבודה עד לתקרה של כ-24 שח ליום. ניתן לקבוע סכום חודשי קבוע שמכסה את ההוצאות של העובד ולהגדיר אותו בתוך השכר החודשי.

ב. דמי הבראה – דמי הבראה אמורים להיות משולמים אחת לשנה בחודשי הקיץ. עם זאת במסגרת חוזה העסקה גלובלי ניתן לשלם את דמי ההבראה בחלוקה חודשית וכך להוסיף את הסכום לשכר החודשי הקבוע.

ג. שעות נוספות – ניתן לקבוע סכום גלובלי של שעות נוספות שמכסה בקירוב ואף מעט יותר את השעות הנוספות שעושה העובד מדי חודש. באופן זה אין צורך להתחשבן על השעות הנוספות מדי חודש, העובד זכאי לסכום קבוע שהוא חלק משכרו החודשי, והמעסיק נהנה מהוצאת שכר קבועה וידועה מראש.

פנסיה ופיצויי פיטורים במסגרת חוזה עבודה גלובלי

מעסיק אינו יכול לעקוף את החובה להפריש עבור עובד תשלומים לפנסיה ופיצויי פיטורים.

אם מעסיק מעונין ביצירת חוזה עבודה גלובלי שאינו משתנה מדי חודש, עליו להפריש לעובד לקרן פנסיה לפי החוק (בדרך כל 6.5% מהשכר) תוך ניכוי משכר העובד את חלק העובד לפנסיה (בדרך כל 6% מהשכר).

על מנת להימנע מהתחשבנות על פיצוי פיטורים, והפיכת הזכות לקבועה במסגרת התשלומים החודשים, יש להכיל בהסכם העבודה את סעיף 14 לחוק פיצוי פיטורים. לפי סעיף זה, המעסיק מפריש לטובת העובד 8.33% מהשכר החודשי לטובת פיצוי פיטורים ומלוא הסכום יעמוד לרשות העובד עם סיום העבודה גם במקרה של פיטורים וגם במקרה של התפטרות.

לא ניתן לכלול חופשה ומחלה. במסגרת תשלום שכר חודשי. במקרה של היעדרות מהעבודה עקב חופשה ומחלה זכאי העובד לשכרו הרגיל, תוך ניצול של ימי החופשה או מחלה שצבורים לו. בפועל, בחודשים אלה, השכר נשאר קבוע, אך ימי העבודה של העובד מצטמצמים. עקרונית, יכול להיות חודש בו העובד לא יעבוד כל החודש, עקב מחלה ארוכה למשל, אך יהיה זכאי לתשלום שכר מלא לאותו חודש (מלבד 3 ימי המחלה הראשונים שניתן על-פי החוק להפחית בגינם חלק מהשכר).

אילו זכויות לא ניתן לכלול בחוזה העסקה גלובלי

לא ניתן לכלול חופשה ומחלה. במקרה של היעדרות מהעבודה עקב חופשה ומחלה זכאי העובד לשכרו הרגיל, תוך ניצול של ימי החופשה או מחלה שצבורים לו. בפועל, בחודשים אלה, השכר נשאר קבוע, אך ימי העבודה של העובד מצטמצמים. עקרונית, יכול להיות חודש בו העובד לא יעבוד כל, עקב מחלה ארוכה למשל, אך יהיה זכאי לתשלום שכר מלא לאותו חודש (מלבד 3 ימי המחלה הראשונים שניתן על-פי החוק להפחית בגינם חלק מהשכר).

לשיחת ייעוץ ללא התחייבות

אנא מלאו את הפרטים, ועו"ד יחזור אליכם בהקדם האפשרי

דילוג לתוכן