שכר טרחה עורך דין אובדן כושר עבודה

תביעה לפיצוי בגין אובדן כושר עבודה

תביעות לפיצוי בגין אובדן כושר עבודה מוגשות או נגד קרן הפנסיה או נגד חברת הביטוח שביטחה את העובד על אובדן כושר עבודה, או נגד מעסיק שנמנע מלהפריש כספים לקרן פנסיה באופן תקין וכך נגרם לעובד נזק ביטוחי.

תביעות בגין אובן כושר עבודה עשויות להיות תביעות גדולות לפיצוי חודשי במשך שנים רבות, תלוי בנזק הרפואי שנגרם למבוטח או ובגובה השכר המבוטח.

איכות המשרדים העוסקים בתחום אובדן כושר עבודה

חשוב לדעת שתביעות בנושא אובדן כושר עבודה הן תביעות מורכבות ביותר, הדורשות תחום התמחות ונסיון ספציפיים ארוכי-שנים. לא כל משרד עורכי-דין שמציג עצמו כעוסק בתחום הוא גם אכן מומחה ובעל נסיון מספיק בתחום. הנזקים שיכולים להיגרם מעבודה לא מספיק טובה הם נזקים גדולים.

חשוב לזכור שהתביעה  מוגשת נגד חברות ביטוח שאותן מייצגים טובי עורכי-הדין. חשוב, איפוא, להעמיד מולם עורך-דין בעל שיעור קומה ונסיון בהתנהלות מולן, על-מנת להגיע לתוצאה מיטבית.

כמה מקובל לשלם לעו"ד עבור תביעה בנושא אובדן כושר עבודה

גובה שכר טרחה של עורך דין אובדן כושר עבודה משתנה ממשרד למשרד. מרבית משרדי עורכי-הדין המובילים גובים שכר טרחה שנע בין 15% ל-25% בתוספת מע"מ מהתוצאה הכספית, תלוי במורכבות וגודל התביעה. במרבית המקרים הלקוח יתבקש לשלם סכום נוסף של כמה אלפי שקלים עבור פתיחתו של התיק במשרד ולימוד החומר.

אך צריך לשים לב ממה בדיוק משלמים אחוזים! תביעה לפיצוי כספי בגין אובדן כושר עבודה מוגשת עבור שלוש תקופות:

א. התקופה שחלפה מרגע המקרה הרפואי ועד לתחילתו של ההליך המשפטי;

ב. התקופה שמתחילתו של ההליך המשפטי ועד סופו;

ג. התקופה שמסיום ההליך המשפטי וכל עוד המבוטח ממשיך לקבל פיצוי מחברת הביטוח.

מרבית עורכי-הדין גובים שכר טרחה עבור כל התקופות, וכך שכר הטרחה משולם מדי חודש עם קבלת התשלום מחברת הביטוח. 

ההבדלים בין המשרדים יכולים להיות בגין התקופה השלישית. התקופה השלישית עשויה להמשך שנים ארוכות. אם המבוטח בן 40 וקרה לו אירוע ביטוחי-רפואי קשה באופן שמזכה אותו בפיצוי במשך עשרות שנים קדימה, אין זה סביר שעורך-הדין יגבה שכר טרחה כל שנות חייו של הלקוח. לכן, סביר והגיוני לדרוש שתקופה זו תוגבל למספר שנים בודדות – לכל היותר 2-4 שנים.

שכר טרחה בתביעות נגד מעסיקים

לעתים מוגשות תביעות נגד מעסיקים, לפיצוי בגין מקרה ביטוח שהתרחש בסיטואציה שבה המעסיק לא ביטח את העובד בביטוח פנסיוני, בניגוד לחוק. תביעה מעין זו מוגשת על-ידי עורך דין לענייני עבודה.

בדרך-כלל, תוצאתו של הליך כזה מסתיימת בפיצוי חד פעמי גדול, ולא בתשלומים חודשיים. לכן, שכר הטרחה שישולם ייגזר באחוזים מהתוצאה הכוללת, באופן חד פעמי. 

לשיחת ייעוץ ללא התחייבות

אנא מלאו את הפרטים, ועו"ד יחזור אליכם בהקדם האפשרי

דילוג לתוכן