בדיקת תקינות תלושי שכר 

בדיקת תלושי שכר וזכויות סוציאליות

ניתן לשלוח אלינו תלושי שכר – בוואטסאפ – ואחרי בדיקה קצרה ניצור אתכם קשר לבחינת זכויותיכם.
נא לשלוח עד 3 תלושי שכר.

 

המשך תהליך בדיקת תלושי השכר עם עורך-דין

בהתאם לבדיקה הראשונית ואיתור ליקויים אנו נבחן את האפשרויות להמשך. חישוב מדוייק ניתן לבצע בתוך פרק זמן קצר, בדרך כלל של יום עבודה אחד.
עבור מעסיקים אנו מציעים שירות של בדיקת תקינות תלושי השכר וחוזי העבודה של כל העובדים, ובמידת הצורך מוסרים הוראות מדוייקות להנהלת החשבונות של החברה על-מנת לבצע את התיקונים הנדרשים.

תמיד עדיף לבדוק את תלושי השכר עם עורך דין דיני עבודה, ולא עם רואה חשבון או חשב שכר.

מהצד של העובד – רק עו"ד לדיני עבודה ידע לזהות את הבעיות שעולות מתלוש השכר אשר כדאי להגיש בגינן תביעה לבית הדין לעבודה. במקרה כזה, עורך-הדין יוכל להמשיך ולייצג את הלקוח באותה תביעה. אין טעם ואין צורך לשלם לגורם אחר כמו רואה חשבון או חשב שכר לפני שמגיעים לעורך-דין לענייני עבודה.

מהצד של המעסיק – עורך-דין לענייני עבודה ידע לתקן את תלוש השכר שמנפיק המעסיק, בלא לחשוף אותו לבעיות ולתביעות מול העובד. 

בדיקת משכורות

כחלק מבדיקת תלושי השכר, אנו בודקים האם המשכורות שולמו כפי שצריך, כולל רכיבים של שעות נוספות, משמרות עבודה ביחס לדוחות נוכחות וכדומה.

בהעדר חלק מהמסמכים אפשר שנפנה למעסיק על-מנת לדרוש את המסמכים הרלוונטיים.

בדיקת תלושי שכר עם רואה חשבון

לא כדאי לבדוק תלושי שכר עם חשב שכר או רואה חשבון – חשב שכר או רואה חשבון עשויים לבצע בדיקה טובה של התלושים, אך מכאן והלאה הלקוח יצטרך להתמודד לבד עם המעסיק או ללכת בשלב זה לעורך-דין וכך לשלם שכר טרחה כפול. אין צורך בכך. כדאי לפנות כבר בשלב הראשון לעורך-דין לענייני עבודה, שיודע לערוך חישובים אפילו טוב יותר מחשב שכר.

ישנם משרדי עורכי-דין אשר נוהגים להפנות את הלקוח לרואה חשבון לביצוע תחשיב לפני שלב הגשת התביעה. משרד עורכי-דין שנוהג כך אינו מוכיח מקצועיות בתחום. החישוב צריך להתבצע על-ידי עורך-הדין המייצג את הלקוח, ועורך-הדין צריך להבין היטב את מבנה החישוב, לגביו עשוי להתנהל ויכוח ודיון בבית-הדין לעבודה.

מה ניתן ללמוד מעיון בתלוש השכר

– האם המעסיק מנכה כספים לקרן פנסיה (את העברת הכסף לקרן הפנסיה יש לוודא בנפרד)

– האם המעסיק משלם גמול שעות נוספות

– האם המעסיק משלם דמי חג

– האם המעסיק משלם דמי הבראה

– האם המעסיק משלם דמי נסיעות

בבדיקה שאנו עורכים אנו מוודאים את תשלום כל הזכויות, ואת חישובם הנכון.

מה צריך להופיע בתלוש המשכורת

– פרטי החברה, מספרה וכתובתה

– פרטי העובד

– תאריך תחילת העבודה

– שכר העבודה ויתר התשלומים

– מספר ימי העבודה ומספר שעות העבודה בחודש

– צבירת ימי החופשה וימי המחלה של העובד

מה ניתן לעשות אם תלוש השכר אינו תקין

ראשית יש לזכור שהעובדה שתלוש המשכורת אינו תקין, אין משמעותה איבוד זכויות. לעתים אף להפך. דווקא במקרים בהם התלוש אינו תקין – קל יהיה להראות בהליך משפטי שהעובד לא קיבל את זכויותיו ולזכות בתביעה נגד המעביד.

על עצם העובדה שתלוש לא מפרט נכון את הפרטים הנדרשים עשוי בית-הדין לעבודה לפסוק פיצוי שיכול להגיע לסכום של 5,000 ש"ח. בדרך-כלל הסכום שנפסק הוא פיצוי בסך של 1,000-2,000 ש"ח.

מעסיק שמוסר לעובד תלושי שכר בלתי תקינים עלול לספוג קנס עקב ביקורת משרד העבודה.

מה ניתן לעשות אם המעסיק לא מוסר תלושי משכורת

מעסיק שאינו מוסר תלושי שכר לעובד – עובר על החוק. יש מספר דרכים לכפות על המעסיק למסור את תלושי השכר – מכתב מעורך-דין, הגשת תלונה למשרד העבודה וכן הגשת תביעה לבית הדין לעבודה. אם העובד יודע שתלושי השכר לא תקינים או שהוא רוצה לבדוק האם הוא מקבל את מלוא זכויותיו, כדאי לפנות לעורך-דין לענייני עבודה שיפעל על-מנת להשיג את תלושי השכר ולאחר מכן יבדוק אותם. במקרה שיתגלה כי זכויות העובד לא שולמו כמו שצריך – ניתן לשקול הגשת תביעה לבית-הדין לעבודה.

לקבלת ייעוץ בדיני עבודה צרו עמנו קשר ונשמח לסייע.

לשיחת ייעוץ ללא התחייבות

אנא מלאו את הפרטים, ועו"ד יחזור אליכם בהקדם האפשרי

דילוג לתוכן