במקרים רבים עובדים מקבלים ייעוץ משפטי בו נאמר להם שעליהם לשלוח מכתב דרישה. למשל במקרה של הרעת תנאים, או במקרה של אפליה מצדו של המעביד, או במקרה של התנכלות מצד המעביד.

ברוב המקרים מדובר בטעות טקטית.

כשנשלח מכתב למעביד לעתים הוא מתעלם ממנו, לעתים הוא עונה את תשובתו שאינה תואמת את המציאות. כך לא השגנו דבר.

לכן, הפתרון היעיל יותר הוא להקליט שיחה עם המעביד או אחד המנהלים לגבי העובדות אותן מבקשים להוכיח. למשל – שיחה המוכיחה אפלייה מצדו של המעביד, שיחה בה נשמע המעביד נותן לעובד יחס מחפיר, שיחה בה המעביד מסרב לשלם לעובד את זכויותיו כחוק ועוד.

לאחר ביצוע הקלטה שתהווה ראייה חד-משמעית לטענות העובד – ניתן יהיה לשקול משלוח מכתב התראה למעסיק.

אם העובד מבקש להתפטר מהעבודה – חובה למסור הודעה בכתב.

גפ פניות בסמס, וואטסאפ או מייל קבילות ומהוות ראיות חשובות בהליך משפטי; לכן כמובן חשוב לשמור אותן.

בכל מקרה, כדאי וחשוב להתייעץ עם עורך-דין לפני ביצוע פעולה כלשהי.