האם מעביד רשאי לשלם גמול שעות נוספות גלובלי בתלוש השכר?

בית-הדין לעבודה הכיר בכך ואישר זאת כהסדר חוקי. עם-זאת, יש לבדוק האם הגמול מכסה את כמות השעות שעובד העובד, ואם הוא אינו מכסה את השעות הנוספות שעבד בפועל - מגיע לעובד הפרש תשלום.

האם עובד זכאי לקבל פיצויי פיטורים אם הוא מתפטר בגין אי תשלום זכויות סוציאליות?

כן. אם העובד התריע בפני המעביד על כך שהוא אינו מקבל את זכויותיו כדין, והמעביד לא תיקן את ההפרה - זכאי העובד להתפטר ובנסיבות אלה יהיה זכאי לתשלום פיצויי פיטורים. חשוב שהעובד יתעד את הפניה למעביד בכתב או בהקלטה וגם את התשובה של המעביד.

האם מותר לפטר עובדת כשהיא בהריון, אם היא עובד פחות מחצי שנה?

כן, אבל רק אם הפיטורים אינם קשורים להריון. אם המעביד מפטר את העובדת בגלל ההריון, או בגלל דברים שקשורים בהריון - כמו חופשת הלידה הצפויה או היעדרויות עקב ההיריון - הרי שמדובר בפיטורים אסורים, בניגוד לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה. למעשה האיסור מפני פיטורים בנסיבות אלה הוא מהיום הראשון לעבודה, ואף בשלב ריאיון העבודה. אם העובדת נתקלת בסיטואציה שהמעביד אומר דברים שמהם ניתן להבין שהוא מתכוון לפטר את העובדת עקב ההיריון - חשוב להקליט זאת בזמן אמת.

האם כל עובד זכאי לפיצויי פיטורים גם אם הוא מתפטר?

לא. אבל חשוב לדעת שלמרבית העובדים נצברים רוב פיצויי הפיטורים בקרן פנסיה או ביטוח מנהלים, ובמקרים רבים הסכומים האלה יהיו שייכים לעובד גם אם העובד מתפטר. כדאי לפנות לעו"ד לבדיקת הזכאות לפני שמפטרים.

אם החברה בה עבדתי נסגרה ו"פשטה את הרגל" - האם אין יותר סיכוי שאקבל את זכויותיי?

ממש לא. בנסיבות של חדלות פירעון של החברה ניתן להגיש בקשה לפירוק החברה ולקבל את מרבית החוב מהמוסד לביטוח לאומי.

התקשר עכשיו 03-6091103 לייעוץ ראשוני בלא תשלום עם עורך דין דיני עבודה.  תל-אביב, מרכז עזריאלי, הבניין המשולש, קומה 28.

עורך דין לענייני עבודה בתל אביב | איך מגישים תביעה | מהעתונות | מפת האתר