דיני עבודה אורי שאבי

חוזה עבודה

עורך דין לעריכת חוזה עבודה

עורך דין שהוא בעל ידע לעריכת חוזה עבודה הוא למעשה עורך דין לדיני עבודה. כיום מאוד חשוב למעסיק להחתים עובד על חוזה עבודה או הסכם עבודה המגדיר את תנאי העבודה של העובד, ואת ההתחייבויות של העובד. חוזה בין הצדדים עשוי להגן על המעסיק אם תתעורר מחלוקת בתנאי העבודה של העובד, וכן מגן על האינטרסים של העובד ועל הזכויות שלו. לכל מעסיק ולכל סוג עבודה תנאים שונים ולכן חשוב להוועץ בעורך-דין לצורך עריכת חוזה מתאים.

▪ דוגמא לחוזה עבודה לעובד שכיר »

▪ חקירות של משרד הכלכלה »

▪ בדיקת תקינות תלושי שכר »

כללים לעריכת חוזה עבודה

ישנה חשיבות שלא להכליל בחוזה העבודה סעיפים בלתי חוקיים. זאת, הן על-מנת שהמעביד לא יסתמך על סעיפים אלה אשר תוקפם עשוי להשלל על-ידי בית-הדין לעבודה, והן על-מנת שלא לפעול באופן בלתי חוקי או בלתי תקין מול העובד. פעולה בלתי חוקית עשויה לגרור תביעה מצדו של העובד או קנס במקרה של חקירה של משרד הכלכלה.

למשל, חוזים המטילים קנסות גבוהים על העובד במקרה של התפטרות או הפרת החוזה וחוזים שמגבילים את העיסוק של העובד לאחר סיום עבודתו באופן בלתי סביר ובניגוד לחוק.

במיוחד, כאשר מעסיק מגייס לשורותיו "פרילנסר" שהוא למעשה משמש כעובד קבוע לכל דבר ועניין, ישנה חשיבות לבדוק האם בין הצדדים מתקיימים למעשה יחסי עובד מעביד. במקרה זה יש לבדוק עם עורך-דין האם המעביד עלול להיות חשוף לתביעה עתידית מצד אותו "פרלינסר" לתשלום פיצויי פיטורים וזכויות נוספות. בכל מקרה, יש להחתים את ה"פרלינסר" על חוזה מתאים שעשוי למנוע תביעה עתידית. אחד הסעיפים החשובים שצריכים להופיע בהסכם, הוא סעיף שבו מצהיר הפרילנסר על כך שהוא זה שבחר שלא לעבוד כעובד שכיר.

במקרה שהמעביד בוחר שלא להחתים על חוזה, ישנה חובה מינימלית למסור לעובד הודעה על תנאי עבודה.

עובד זר יש חובה להחתים על חוזה שנערך בשפתו של העובד.

לייעוץ ראשוני עם עורך-דין דיני עבודה - התקשר/י 03-6091103

כל הזכויות שמורות לעו"ד אורי שאבי, עורך דין דיני עבודה בתל אביב |  תל אביב, מרכז עזריאלי, הבניין המשולש, קומה 28

איך מגישים תביעה | מפת האתר | צור קשר