כיום מאוד חשוב למעסיק להחתים עובד על חוזה המגדיר את תנאי העבודה. חוזה בין הצדדים עשוי להגן על המעסיק אם תתעורר מחלוקת בתנאי העבודה של העובד. לכל מעסיק ולכל סוג עבודה תנאים שונים ולכן חשוב להוועץ בעורך-דין לצורך עריכת חוזה מתאים.

ישנה חשיבות שלא להכליל בחוזה העבודה סעיפים בלתי חוקיים. זאת, הן על-מנת שהמעביד לא יסתמך על תוקפם של סעיפים אלה אשר תוקפם עשוי להשלל על-ידי בית-הדין לעבודה, והן על-מנת שלא לפעול באופן בלתי חוקי או בלתי תקין מול העובד. למשל, חוזים המטילים קנסות גבוהים על העובד במקרה של התפטרות או הפרת החוזה וחוזים שמגבילים את העיסוק של העובד לאחר סיום עבודתו באופן בלתי סביר ובניגוד לחוק.

במיוחד, כאשר מעסיק מגייס לשורותיו "פרילנסר" שהוא למעשה משמש כעובד קבוע לכל דבר ועניין, ישנה חשיבות לבדוק האם בין הצדדים מתקיימים למעשה יחסי עובד מעביד. במקרה זה יש לבדוק עם עורך-דין האם המעביד עלול להיות חשוף לתביעה עתידית מצד אותו "פרלינסר" לתשלום פיצויי פיטורים וזכויות נוספות. בכל מקרה, יש להחתים את ה"פרלינסר" על חוזה מתאים שעשוי למנוע תביעה עתידית.

במקרה שהמעביד בוחר שלא להחתים על חוזה, ישנה חובה מינימלית למסור לעובד הודעה על תנאי עבודה. עובד זר יש חובה להחתים על חוזה שנערך בשפתו של העובד.

משרדנו נותן שירות של עריכת חוזי עבודה וכן מסירת החוזה לתרגום מקצועי בשפתו של העובד במידת הצורך.

קיראו עוד:

דוגמא לחוזה עבודה

לייעוץ ראשוני עם עורך-דין דיני עבודה - התקשר/י 03-6091103

כל הזכויות שמרורות לעו"ד אורי שאבי, עורך-דין לדיני עבודה 2003 - 2018 |  תל-אביב, מרכז עזריאלי, הבניין המשולש, קומה 28

איך מגישים תביעה | מהעתונות | מפת האתר | צור קשר